در حال بارگذاری لطفا شکیبا باشید...
انتشار صورتجلسه سی و هفتمین نشست هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران
■ اخبار ■ شناسه خبر : 15331 ■ 1401/09/07 17:06

انتشار صورتجلسه سی و هفتمین نشست هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران


سی و هفتمین نشست هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران برپا شد

صورت‌جلسه‌ی شماره 37

 

سی و هفتمین جلسه هیئت‌مدیره‌ی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، در ساعت 18:00 روز شنبه 5 آذر‌ماه ۱۴۰1، با حضور اعضای هیئت ‌مدیره: شهرام گیل‌آبادی، احسان حاجی پور، هادی عامل، آرش دادگر و احسان فکا به عنوان بازرس در محل موسسه فرهنگی و هنری "ب "واقع در خیابان نجات الهی برگزار شد.

 

با توجه به دعوت هیئت مدیره برای برپایی جلسه هم اندیشی در این جلسه آقایان: دکتر محمدرضا خاکی، دکتر قطب‌الدین صادقی، محسن حسینی، میثم عبدی، آرام محضری و رحیم رشیدی‌تبار به عنوان مهمان حضور داشتند

 

*در ابتدای جلسه به درخواست‌های جدید عضویت در انجمن صنفی رسیدگی شد و پرونده متقاضیان مورد بررسی قرار گرفت و از میان درخواست‌های ارسال شده به دبیرخانه، هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران با عضویت آقای کیانوش ایازی موافقت کرد.

 

  • در این جلسه در خصوص شرایط موجود در تئاتر با توجه به موضوعات اجتماعی رخ داده، واکنش صنف و تئاتر به شرایط موجود و همچنین مسائل صنفی بحث و تبادل نظر صورت گرفت و هرکدام از حاضرین در خصوص دستور جلسه به بیان نظرات خود پرداختند.

دکتر قطب الدین صادقی به واکاوی مشکلات عدیده تئاتر ناشی از شرایط روز جامعه پرداخت و خواستار احترام هرچه بیشتر اهالی تئاتر به یکدیگر در این شرایط شد. همبستگی اهالی تئاتر و انجمن صنفی، شنیدن سخن مخالف و احترام به نظرات مخالف و عدم گسست بین اهالی تئاتر از دیگر موارد مطرح شده بود. دکتر قطب‌الدین صادقی اعلام کرد من مخالف اجرا در این شرایط هستم نه به دلیل مخالفت با ذات هنر بلکه به دلیل شرایط غیرمنطقی برای اجرا رفتن.

دکتر محمدرضا خاکی نیز به بیان نظرات خود در خصوص قدرت اجرایی انجمن های صنفی، عدم گفتگوی اهالی تئاتر با یکدیگر، بی قانونی ها و بی احترامی‌ها و نگاه به آینده و پی ریزی اصول صنفی اساسی و همچنین لطمات جبران ناپذیری که در حوزه آکادمیک بر تئاتر وارد شده و پذیرش بی رویه دانشجو در مقاطع مختلف در رشته تئاتر بدون پشتوانه های لازم صحبت کرد و خواستار تعریف دقیق از ساختار صنف و نحوه مطالبه از دولت شد. محسن حسینی مخالفت خود را با انحلال هر انجمن صنفی در حوزه تئاتر اعلام کرد و در خصوص وظایف انجمن صنفی کارگردانان به عنوان یک مرجع و مروج اخلاق حرفه‌ایی بحث کرد.

آرام محضری و رحیم رشیدی‌تبار در خصوص تصمیم انجمن نمایشنامه نویسان خانه تئاتر در خصوص استعفا دسته جمعی توضیحاتی ارائه دادند و نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند.

 میثم عبدی پیشنهاد خود را در خصوص انتشار بیانه‌ایی از سوی انجمن صنفی کارگردانان در خصوص شرایط روز جامعه مطرح کرد.

بحث و تبادل نظر در این زمینه ادامه پیدا کرد و حاضرین پیشنهادات مختلفی از جمله درخواست استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به عدم توانمندی ایجاد فضای گفتگو بین هنرمندان، برپایی نشست بزرگی با حضور اعضا انجمن صنفی کارگردانان، مخالفت با هرگونه استعفا و کناره گیری اعضا هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر را مطرح کردند.

اعضا هیئت مدیره نیز به بیان نظرات خود در این زمینه پرداختند و در خصوص ورود و حضور انجمن در سیاست‌گذاری‌های کلان تئاتر و تولید قدرت بیشتر، پرداختن به امور دیگری در حوزه کارگردانی غیر از اجرای تئاتر مانند پژوهش، تحقیق و... پشتیبانی از اعضا در شرایط سخت، پیگیری آزادی اعضا انجمن که درحوادث اخیر بازداشت شدند مواردی را مطرح کردند.

  • هادی عامل گزارشی از نشست نمایندگان صنوف با هیئت مدیره مرکزی خانه تئاتر ارائه کرد. اعضا هیئت مدیره نیز گزارشی از درخواست های مکرر نماینده انجمن به خانه تئاتر در خصوص ارائه بیانیه و موضع گیری در خصوص شرایط روز جامعه را ارائه داد. حاضرین نیز بیانیه اخیر خانه تئاتر را فاقد وجاهت و قدرت کافی دانسته و نقش این نهاد را در این زمینه نیز منفعل تلقی کردند.
  • با پیشنهاد حاضرین و تصویب اعضا هیئت مدیره مقرر شد نشستی با حضور اعضا انجمن و اهالی تئاتر با موضوع تعریف از سندیکا و موضع گیری انجمن صنفی در شرایط امروز جامعه برپا شود. مقرر شد در خصوص محل برپایی، سخنرانان و نحوه برگزاری این نشست اعضا نظر خود را تا چهل و هشت ساعت آینده برای دبیر انجمن ارسال کنند تا جمع بندی نهایی صورت گیرد.
  • مصوب شد جلسه بعدی هم اندیشی با اعضا انجمن و اهالی تئاتر روز چهارشنبه مورخ 9 آذرماه 1401 برپا شود و از اعضا نیز برای حضور در این نشست دعوت به عمل آید.
  • دکتر وحید آگاه با رای اعضا هیئت مدیره  به عنوان مشاور حقوقی انجمن صنفی انتخاب شد و مقرر شد هر کدام از اعضا انجمن و اهالی تئاتر که در حوادث اخیر دچار مشکلاتی شده اند می‌توانند به صورت رایگان از خدمات حقوقی انجمن برخورداد شوند.
  • مصوب شد احسان حاجی پور و احسان فکا مراحل قانونی برپایی مجمع عمومی عادی سالانه کانون کارگردانان خانه تئاتر را پیگیری و برپا کنند

 

این جلسه به مدت 150 دقیقه برپاشد و در ساعت 20:30 به پایان رسید.

               

کلیدواژگان


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت متعلق به
انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران
می باشد.

اطلاعات تلفن Rss
انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران



به ما بپیوندید : Aparat Telegram Tiwtter Instagram
Developed by : w w w . d o r w e b . i r