در حال بارگذاری لطفا شکیبا باشید...
انتشار صورتجلسه سی و پنجمین نشست هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران
■ اخبار ■ شناسه خبر : 15326 ■ 1401/08/03 11:25

انتشار صورتجلسه سی و پنجمین نشست هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران


سی و پنجمین نشست هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران برپا شد

صورت‌جلسه‌ی شماره 35

سی و پنجمین جلسه هیئت‌مدیره‌ی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، در ساعت 20:00 روز یکشنبه 2 آبان‌ماه ۱۴۰1، با حضور اعضای هیئت ‌مدیره: شهرام گیل‌آبادی، احسان حاجی پور، هادی عامل، آرش دادگر، و احسان فکا و مجید کریمی به عنوان بازرسان در محل موسسه فرهنگی و هنری "ب "واقع در خیابان نجات الهی برگزار شد.

*در ابتدای جلسه به درخواست‌های جدید عضویت در انجمن صنفی رسیدگی شد و پرونده متقاضیان مورد بررسی قرار گرفت و از میان درخواست‌های ارسال شده به دبیرخانه، هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران با عضویت آقایان: محسن احتشامی، مهیار جوادیها، سعید عسگریان، داریوش علیزاده و امید انصاری موافقت کرد.

- در خصوص شرایط قانونی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران و همچنین شرایط کانون کارگردانان خانه تئاتر پس از مشورت با بعضى از اعضاء انجمن بحث و تبادل نظر صورت گرفت. محورهای گفتگوها به شرح زیر بود:

 

1- پیگیری مباحث و مشکلات قانونی پیش آمده برای انجمن های صنفی و پیگیری آن تا حصول نتیجه

 

2- تعیین تکلیف ماهیت انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران و کانون کارگردانان خانه تئاتر

 

3- نحوه مواجهه انجمن صنفی با خانه تئاتر

 

در محورهای یاد شده ضمن مدنظر قرار دادن مشورت با اعضاء، هیئت مدیره به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. در میان پیشنهادات مطرح شده تعلیق فعالیت های انجمن صنفی تا تعیین تکلیف قانونی شرایط، استعفا دسته جمعی اعضا هیئت مدیره، پایایی انجمن صنفی، ادامه فعالیت انجمن و کانون کارگردانان به صورت توامان با شرایط پیچیده اجتماعى و سیاسى فعلی و تاسیس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر شهر تهران نیز مطرح و در خصوص هرکدام از موارد فوق بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران با توجه به داشتن پروانه فعالیت با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد و به هیچ وجه خدشه ها و حملات بعضى از دستگاههاى دولتى را که مسیرى غیر از شرایط مصوب در پیش گرفته اند بر نتافته و همچنین اعضا هیئت مدیره در راستای اساسنامه خانه تئاتر نیز به عنوان هیئت مدیره کانون کارگردانان نیز به فعالیت خود ادامه دهند و به پشتوانه اعضاء حقیقى خود (کارگردانان عضو انجمن و کانون )خواستار اصلاحات اساسى در خانه تئاتر باشند و به صورت موازی نیز اقدامات قانونی برای تشکیل انجمن صنفی کارگردانان تئاتر شهر تهران نیز آغاز شود.

 

- مقرر شد انجمن صنفی بیش از گذشته مطالبات صنفی خود را از خانه تئاتر پیگیری کند.

-مقرر شد انجمن مطالبات جدى که باعث روى کارآمدن هیت مدیره فعلى خانه تئاتر شد و نام (هیت مدیره انتقالى )مانند: تعریف انجمنها و نحوه ارتباط آنها با خانه تئاتر ،تغییر اساسنامه و تبدیل خانه تئاتر به عنوان یک دستاورد تشکل سازى به نهادى صنفى و قدرتمند در تئاتر ایران و تعریف تازه اعضاء براى انسجام و همگرایى بیشتر براى بیان و تحقق مطالبات صنفى و کارى آنها را در دستور کار و پیگیرى جدى قرار دهد.

 

- در خصوص شرایط حال تئاتر و جامعه بحث و گفتگو هاى متفاوتى شکل گرفت و انجمن با توجه به پیشنهاد هیت مدیره هاى انجمنها ضمن تاسف از سکوت پیوسته هیت مدیره خانه تئاتر در قبال مسائل روز جامعه و عدم پیگیرى فعال مطالبات جامعه تئاتر ایران قرار شد در جلسه نمایندگان انجمن ها با هیت مدیره خانه تئاتر مطالب به صورت مکرر بیان و پیگیرى شود.انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران ضمن تاکید بر شنیده شدن صداى همه اقشار و گروههاى مختلف و توجه جدى به اعتراضات و نقدهاى جدى موجود در جامعه بر آزادی تمام زندانیان و علی الخصوص اهالی جامعه تئاتر تاکید کرد. همچنین با تاکید بر نگاه آموزشى و خرد محور تئاتر و تحلیل گر ى و منتقد بودن و معترض بودن جریان ناب تئاتر ماهیت گفتگوى در و بر اساس اصل ٢٣و ٢٧ فصل سوم قانون اساسی کشور طرح پیشنهادی برگزاری آئین تئاتر/ اجرا/ اعتراض/ تک نفره به صورت محیطی در یکى از نقاط شهر بررسی شد و با توجه به اجرایی بودن این طرح با اجرای آن موافقت گردید.(در این طرح که مبناى آن اجراى منولوگهاى تحلیگر،نقاد و معترض اجتماعى است )و از سوى برخى از اعضاء انجمن مطرح شده است مقرر شد براى اجرایى شدن آن طرح و چارچوبه آن نوشته و براى انجام مابقى مراحل آن اقدام شود.

 

- شهرام گیل آبادی در خصوص پیگیری وضعیت اهالی خانواده تئاتر که در جریانات اخیر دستگیر شده بودند گزارشی ارائه داد و عنوان شد با پیگیری های صورت گرفته چهار نفر آزاد شده اند و پنج نفر دیگر در روزهاى پیش رو آزاد خواهند شد و رایزنی ها برای آزادی مابقی دستگیر شده ها نیز ادامه دارد. مقرر شد تا رسیدن به نتیجه نهایی این فرایند بدون اعلام و تبلیغ و بدور از هیاهو ادامه داشته باشد .در ضمن براى کسانى که نیاز همیارى قضایى دارند انجمن با وکلاى مجرب پشتیبانیهاى لازم را انجام دهد.

 

- با توجه به ایجاد مشکل برای اجراهایی که در یک ماه گذشته به روی صحنه بوده اند و یا اجرای آنها آماده شروع بوده است و حوادث پیش آمده مانع اجرا و ایجاد خسارت مالی بسیار برای گروه های نمایشی شده است مقرر شد انجمن صنفی حمایت مالی از این گروه ها را از اداره کل هنرهای نمایشی مطالبه کند.بدون شک هزینه کرد بودجه اداره کل هنرهاى نمایشى در این شرایط مانند مقطع کرونا که على رغم تعطیلى طولانى تئاتر باید صرف امور تئاترى مى شد مورد مطالبه قرار گیرد و صورتهاى مالى آن منتشر گردد.

 

-با توجه به پیگیریهاى اعضاء ثبت نامى در بیمه تکمیلى مصوب شد نماینده هیت مدیره در نشست هیت مدیره هاى خانه تئاتر مازاد پرداختى حق بیمه تکمیلى اعضاء که مورد تعهد خانه تئاتر است را پیگیرى کند تا هر چه سریعتر مبلغ مورد نظر به حساب اعضاء واریز شود.

 

- مقرر شد کارت های عضویت اعضا انجمن با مشخصات دیجیت شده طراحى و در اولین فرصت صادر شده و فرایند تحویل آغاز گردد.

 

- مصوب شد مشخصات شخصى اعضاء در صفحه شخصى روى وب سایت انجمن گذاشته شود و سایت فعال تر شود.

 

- احسان حاجی پور و شهرام گیل آبادی گزارشی از پیگیری تفاهم نامه ارائه زمین و واحدهای مسکونی که فی مابین انجمن صنفی و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید منعقد شده است (تا کنون نود هفت نفر اطلاعات خود را روى سایت وزارت مسکن بارگذارى کرده اند و فرایند اجرایى برخى از آنها آغاز شده است .)را ارائه دادند و مقرر شد به زودی و با به نتیجه رسیدن شرایط قانونی کلى اطلاع رسانی های عمومی در این خصوص نیز آغاز گردد.

این جلسه به مدت 180 دقیقه برپاشد و در ساعت 23:00 به پایان رسید.

 

 

کلیدواژگان


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت متعلق به
انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران
می باشد.

اطلاعات تلفن Rss
انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران



به ما بپیوندید : Aparat Telegram Tiwtter Instagram
Developed by : w w w . d o r w e b . i r