در حال بارگذاری لطفا شکیبا باشید...
انتشار صورتجلسه بیست و نهمین نشست هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران
■ اخبار ■ شناسه خبر : 15320 ■ 1401/02/11 11:47

انتشار صورتجلسه بیست و نهمین نشست هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران


بیست و نهمین نشست هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران برپا شد

صورت‌جلسه‌ی شماره 29

بیست و نهمین جلسه هیئت‌مدیره‌ی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، در ساعت 20:30 روز شنبه 10 اردیبهشت ماه ۱۴۰1، با حضور اعضای هیئت ‌مدیره: شهرام گیل‌آبادی، احسان حاجی پور، هادی عامل، آرش دادگر، احسان فکا و مجید کریمی به عنوان بازرسان در محل موسسه فرهنگی و هنری ب واقع در خیابان نجات الهی برگزار شد.

- در ابتدای جلسه ضمن یادی از اساتید مرحوم جابر عناصری، جلال ستاری و مایل بکتاش و نقش انکارناپذیر این اساتید در زمینه ثبت و تدریس تاریخ نمایش ایرانی، اعضا هیئت مدیره تاکید خود را بر استفاده صحیح از روش‌ها، اسلوب‌های مشخص و معین شده و سنت‌های صحیح در اجرای آیین‌های نمایشی مانند تعزیه اعلام کردند.

- در خصوص مشکلات پیش آمده در خصوص محل اسکان سرکار خانم شهرو خردمند از پیشکسوتان کارگردانی تئاتر ایران و نامعلوم بودن این محل بحث و تبادل نظر صورت گرفت و گزارشی از پیگیری های صورت گرفته در این زمینه ارائه شد. مقرر شد این پیگیری ها در روزهای آتی تا به نتیجه رسیدن ادامه داشته باشد.

- با توجه به اتفاقات پیش آمده در حوزه نظارت بر آثار نمایشی و همچنین نامعلوم بودن شرایط و نحوه حمایت از آثار تولید شده، اعضا هیئت مدیره به بیان دیدگاه‌ها،  نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود در این زمینه پرداختند. در این خصوص مقرر شد  نامه‌ایی خطاب به اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شود و درآن به دو مورد زیر اشاره و تصمیم‌گیری در این زمینه به ارائه پاسخ از سوی این اداره کل موکول شود:

1- با توجه به افزارش نجومی قیمت‌ها و هزینه‌های تولید یک اثر نمایشی و بالارفتن هرروزه تورم، مکانیزم و ساز و کار حمایت از آثار نمایشی و اجراهای عمومی در اداره کل هنرهای نمایشی به چه صورت است؟

2- با توجه به دغدغه کارگردانان و زمزمه‌های شنیده شده در خصوص حضور چندین نفر از معممین به عنوان کارشناس در این شورا ساز و کار جدید شورای نظارت به صورت شفاف چیست؟

- احسان حاجی پور گزارشی در خصوص تامین اعتبار مالی انجمن صنفی و پیگیری وضعیت تفاهم نامه مسکن اعضا انجمن صنفی ارائه داد.

- هادی عامل در خصوص مراحل اداری دریافت شناسه ملی انجمن صنفی گزارشی ارائه داد.

- مقرر شد تعریف نهایی از شغل کارگردان توسط هادی عامل به وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی ارائه شود.

- در خصوص برنامه های کلی سال 1401 انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد طی جلسه‌ایی با آقای رضا حداد به عنوان دبیر رویداد جشن کارگردان برنامه های اجرایی این مراسم برنامه ریزی و اجرایی شود. همچنین مقرر شد در جلسه بعدی هیئت مدیره آرش دادگر فراخوان پیشنهادی جشنواره نمایشنامه خوانی با محوریت آثار شکسپیر را برای تصمیم گیری نهایی به هیئت مدیره ارائه نماید.

- مقرر شد در جلسه آینده وضعیت شورای داوری و انتخاب اعضا این شورا با حضور مجید گیاهچی دبیر این شورا مشخص گردد.

- مصوب شد مقرر شد در جلسه آینده وضعیت شورای سرآهنگان و برنامه های جاری آن  با حضور شکرخدا گودرزی تعیین شود.

- مقرر شد احسان حاجی پور متن گزراش عملکرد انجمن در سال 1400 را در گروه هیئت مدیره متشر کرده و بعد از تائید نهایی به صورت عمومی منتشر نماید.

- در خصوص تعیین شرایط و روابط اداری فی مابین خانه تئاتر و انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران مانند مکانیزیم صدور کارت عضویت و مسائل اداری مربوط به آن مقرر شد هادی عامل به عنوان نماینده  هیئت مدیره طی نامه ایی رسمی این موضوع را از هیئت مدیره خانه تئاتر پیگیر نماید.

- مقرر شد تمام اعضا هیئت مدیره در جلسه آینده پیشنهادهای خود را در زمینه الویت های مهم کاری در سال 1401 را به صورت مکتوب ارائه داده تا در این زمینه بحث و تصمیم گیری صورت پذیرد.

این جلسه به مدت 120 دقیقه برپاشد و در ساعت 22:30 به پایان رسید.

 

                                  

                                       

 

 

 

کلیدواژگان


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت متعلق به
انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران
می باشد.

اطلاعات تلفن Rss
انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران



به ما بپیوندید : Aparat Telegram Tiwtter Instagram
Developed by : w w w . d o r w e b . i r