در حال بارگذاری لطفا شکیبا باشید...
انتشار صورتجلسه سیزدهمین نشست هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران
■ اخبار ■ شناسه خبر : 15279 ■ 1401/01/07 13:38

انتشار صورتجلسه سیزدهمین نشست هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران


سیزدهمین نشست هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران برپا شد

صورت‌جلسه‌ی شماره 13

سیزدهمین جلسه هیئت‌مدیره‌ی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، در ساعت 13:30 روز شنبه 15 آبان ماه ۱۴۰۰، با حضور اعضای هیئت ‌مدیره: شهرام گیل‌آبادی، محمد رحمانیان، احسان حاجی پور، هادی عامل، مجید گیاهچی، شکرخداگودرزی و احسان فکا به عنوان بازرس درساختمان شماره ۱ خانه‌ی تئاتر واقع در خیابان سمیه برگزار شد.

*دربخش هایی از این نشست رضا حداد از اعضا انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران به عنوان مهمان در جلسه حضور داشت *

- در ابتدای جلسه اعضا هیئت مدیره یاد کارگردان جوان تازه درگذشته تئاتر مرحوم "ساشا کشوادی" را گرامی داشتند و همگی بر حمایت جدی از جوانان و کارگردانان نسل تازه تئاتر ایران تاکید داشتند و این مهم را یکی از الویت‌های انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران ذکر کردند به همین منظور مقرر شد به احترام و برای اعلام حمایت از اعضا گروه این کارگردان جوان، اعضا هیئت مدیره انجمن در شب افتتاح نمایش اتاق شرکت کنند و درکنار گروه نمایشی حضور داشته باشد.

- متن نامه پیشنهادات همکاری خطاب به انجمن هنرهای نمایشی مورد بررسی قرار گرفت و درخصوص موضوعات و پیشنهادات مطرح شده گفتگو شد و همچنین مقرر شد در این نامه درخواست اختصاص ردیف بودجه حمایت از نهادهای تئاتری مانند انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران ذکر شود.

- هادی عامل گزارشی از میزان پیشرفت امور اداری مربوط به ثبت انجمن در سازمان ثبت شرکت ها ارائه داد.

- در خصوص تعریف شغل کارگردان تئاتر بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تعاریف موجود بررسی و مطالعه شد و مقرر شد مجید گیاهچی متن پیشنهادی از تعریف جامع اما موجز از شغل کارگردان تئاتر را برای ارائه به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی آماده کرده و به هیئت مدیره ارائه نماید.

- با حضور رضا حداد از اعضا انجمن صنفی درخصوص برپایی مراسم جشن کارگردان و نحوه برگزاری این مراسم گفتگو شد و مسئولیت برپایی این مراسم با اکثریت آرا اعضا هیئت مدیره به رضا حداد سپرده شد. همچنین مقرر شد در جلسات آینده هیئت مدیره پیشنهادات اجرایی آقای حداد شامل طرح، ماموریت، اهداف و برنامه‌های اجرایی و زمان بندی مورد بررسی و مطالعه هیئت مدیره قرار گیرد.

- مقرر شد موضوع جلسه بعدی هیئت مدیره انجمن صنفی به دلیل اهمیت و البته بحرانی بودن شرایط اختصاص به صیانت از محیط کسب و کار کارگردانی در تئاتر ایران داشته باشد. بر اساس این رویکرد مصوب شد در خصوص اهمیت دادن به ارزش و جایگاه تئاتر شهر به عنوان نماد اصلی تئاتر ایران به عنوان یکی از نمونه‌های صیانت از محیط کسب و کار در جلسه آینده انجمن بحث و تبادل نظر صورت گیرد. مصوب شد مجید گیاهچی متنی را در این خصوص آماده کرده و به هیئت مدیره ارائه نماید.

- با توجه به ارائه درخواست شکایت از یکی از اعضا انجمن صنفی مقرر شد اولین جلسه شورای داوری در هفته جاری برای رسیدگی به این پرونده برپا شود.

- مصوب شد نامه ایی خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما درخصوص اهمیت تولید تله تئاترها با رویکرد مطالبه‌گری در این حوزه منتشر شود. محمد رحمانیان مسئولیت نگارش این نامه را بر عهده گرفت.

- مصوب شد سلسله نشست‌هایی با عنوان "عصر کارگردان" از دو هفته آینده توسط انجمن برپا شود و با دعوت از کارگردانان مختلف نشست های تخصصی و پژوهشی در زمینه کارگردانی تئاتر ایران شکل بگیرد. مسئولیت اجرایی این برنامه‌ها با مجید گیاهچی خواهد بود و اجرای آن نیز بر عهده محمد رحمانیان گذاشته شد. همچنین مقرر شد در شش جلسه نخست این برنامه ها از آقایان: علی رفیعی، آتیلا پسیانی، فرهاد آئیش، ایرج راد، داریوش مودبیان و خانم گلاب آدینه برای حضور در این نشست ها دعوت به عمل آید.

- مقرر شد برای برپایی اولین جلسه شورای سرآهنگان شکرخدا گودرزی به همراه احسان حاجی پور از محل پیشنهاد شده برای برپایی این مراسم بازدید کنند.

 

این جلسه به مدت 160 دقیقه برپاشد و در ساعت 16:10 به پایان رسید.

کلیدواژگان


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت متعلق به
انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران
می باشد.

اطلاعات تلفن Rss
انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران



به ما بپیوندید : Aparat Telegram Tiwtter Instagram
Developed by : w w w . d o r w e b . i r