در حال بارگذاری لطفا شکیبا باشید...
انتشار صورتجلسه یازدهمین نشست هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران
■ اخبار ■ شناسه خبر : 15277 ■ 1401/01/07 13:21

انتشار صورتجلسه یازدهمین نشست هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران


یازدهمین نشست هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران برپا شد

صورت‌جلسه‌ی شماره 11

یازدهمین جلسه هیئت‌مدیره‌ی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، در ساعت 13:30 روز شنبه 24مهرماه ۱۴۰۰، با حضور اعضای هیئت‌مدیره: شهرام گیل‌آبادی، احسان‌ حاجی‌پور، محمد رحمانیان، هادی عامل، آرش دادگر، مجید گیاهچی و احسان فکا به عنوان بازرس درساختمان شماره ۱ خانه‌ی تئاتر واقع در خیابان سمیه برگزار شد.

- پیش از دستور جلسه آقای "محمود ابراهیم‌زاده نیشابوری" یک از اعضا انجمن صنفی به عنوان مهمان در جلسه حضور پیدا کردند و به بیان پیشنهادهایی در خصوص مسائل مختلف پرداختند. مقرر شد پیشنهادات ایشان به صورت مکتوب به هیئت مدیره ارائه شود.

- در ابتدای جلسه به درخواست‌های جدید عضویت در انجمن صنفی رسیدگی شد و پرونده متقاضیان مورد بررسی قرار گرفت و از میان درخواست‌های ارسال شده به دبیرخانه، هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران با عضویت خانم مرضیه برزی و آقایان امیرمحمد حسنوند و عباس رنجبر موافقت کرد.

- در ادامه جلسه آقای "رضا بصیرت "مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور به مدت یک ساعت به عنوان مهمان در جلسه هیئت مدیره انجمن حضور پیدا کرد و طرفین به بیان موضوعات مختلف در حوزه‌های صنفی و راه‌کارهای پیشنهادی برای همکاری‌های دو طرفه پرداختند. از جمله این موضوعات گفتگو در باره مسائل حقوقی کارگردانان، آمار فعالیت‌های کلی در حوزه تئاتر در سطح کشور، هنرمندان ساکن شهرستان‌ها و همچنین بررسی راهکارهای همکاری فی‌مابین در حوزه‌های مختلف تولید آثار، انتشارات، تلویزیون تئاتر ایران و... بود. مقرر شد هیئت مدیره انجمن صنفی پیشنهادات مکتوب خود را در راستای همکاری با انجمن هنرهای نمایشی را در اسرع وقت ارائه نماید. مصوب شد مجید گیاهچی پیشنویس این نامه را تهیه و تنظیم نماید.

- متن پیشنهادی قرارداد نمونه همکاری مابین کارگردان و سایر عوامل نمایش مورد بررسی قرار گرفت و اعضا نظرات خود را درخصوص بخش‌های مختلف ارائه کردند. مقرر شد در صورت داشتن پیشنهادات بیشتر در این زمینه طی بیست و چهارساعت آینده اعضا هیئت مدیره نظرات خود را به صورت مکتوب اعلام نمایند.

- مقرر شد طی اعلامیه‌ایی از سوی هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان ایران اعلام شود از این پس کلیه اعضای انجمن موظف هستند در هر شرایطی در پروژه‌های خود با سایر عوامل قرارداد منعقد نمایند، در غیر این صورت انجمن صنفی در قبال مشکلات و موضوعات حقوقی پیش آمده برای هر عضوی که فاقد قراداد باشد مسئولیتی نخواهد داشت و نمی‌تواند در دعاوی به عنوان حکم حضور داشته باشد.

- مصوب شد از سوی انجمن صنفی پیگیری‌های لازم حقوقی برای احقاق حقوق کارگردانانی که آثار آنها بدون اطلاعشان در  VOD ها و فضای مجازی منتشر شده است صورت بگیرد.

-مصوب شد نامه‌ایی خطاب به رئیس جدید سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص اهمیت و ضرورت تولید تله تئاتر و اعلام آمادگی انجمن صنفی برای همکاری دراین زمینه نوشته شود. مقرر شد نگارش این نامه توسط محمد رحمانیان صورت پذیرد.

- متن پیشنهادی نامه انجمن صنفی خطاب به هیئت مدیره مرکزی خانه تئاتر در خصوص آینده این نهاد و پیشنهادات انجمن صنفی مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن تصویب شد. مقرر شد مجید گیاهچی تغییرات و نظرات اعضا هیئت مدیره را بروی متن اعمال کرده و برای ارسال به خانه تئاتر و درصورت نیاز انتشار عمومی آماده نماید.

- مقرر شد موضوع تهیه کنندگی در تئاتر و سازماندهی و رسمی شدن آن در جلسات آتی هیئت مدیره در دستور کار قرار گیرد.

- موضوع برپایی جشن کارگردان در دستور کار قرار گرفت و اعضا به اتفاق آرا از میان گزینه‌های پیشنهادی آقای "رضا حداد" را به عنوان مسئول برگزاری این مراسم انتخاب کردند. مقرر شد از ایشان برای حضور در جلسه آتی هئیت مدیره دعوت به عمل آمده و انتخاب شورای سیاستگذاری و نحوه برپایی جشن نیز در دستور کار قرار گیرد.

- در خصوص موضوع گفتگوی تصویری با آقای "علی رفیعی" در سلسه نشست‌های "زندگی تئاتری من" بحث و تبادل نظر صورت گرفت و در خصوص شکل اجرایی این پروژه تصمیات لازم اتخاذ شد.

این جلسه به مدت 195 دقیقه برپاشد و در ساعت 16:45 به پایان رسید.

 

 

کلیدواژگان


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت متعلق به
انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران
می باشد.

اطلاعات تلفن Rss
انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران



به ما بپیوندید : Aparat Telegram Tiwtter Instagram
Developed by : w w w . d o r w e b . i r