در حال بارگذاری لطفا شکیبا باشید...
انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران به قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه نوشت
■ اخبار ■ شناسه خبر : 15266 ■ 1401/01/07 11:40

انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران به قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه نوشت


نامه‌ سرگشاده خطاب به قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت در خصوص شفافیت در عملکرد و نحوه مدیریت این اداره کل در دوران همه گیری کرونا شد.

نامه‌ سرگشاده خطاب به قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت در خصوص شفافیت در عملکرد و نحوه مدیریت این اداره کل در دوران همه گیری کرونا شد.

متن این نامه سرگشاده بدین شرح است:

نامه‌ی سرگشاده

جناب آقای قادر آشنا

مدیرکل محترم اداره‌ی هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

می‌دانیم که بودجه‌ی تئاتر ایران، بسیار اندک و حتی توهین‌آمیز است.

بنابراین بر کسی پوشیده نیست که اداره¬ی ‌کلّ هنرهای نمایشی، امکانات چندان قابل‌توجهی برای حمایت بایسته از جامعه‌ی تئاتر ایران ندارد.

البته در وجود این مشکل کهنه، علاوه بر تصمیم‌گیرندگان در هر سه قوا و دیگر نهادهای فرادست، خود اداره‌کل و تمامی روسایش را مسئول و حتی برخی از آنان را هم‌دست و هم‌کار مسببان این وضعیت غیرقابل‌ پذیرش می‌دانیم. وضعیتی که آسیب آن بیش از هنرمندان تئاتر، متوجه فرهنگ و هنر ایران است.

۱۷ ماه از آغاز همه‌گیری کرونا در ایران و تعطیلی ناگزیر فعالیت‌های تئاتری می‌گذرد، دورانی که می‌توان از آن به‌عنوان سخت‌ترین و بغرنج‌ترین روزگار تاریخ تئاتر ایران یاد کرد.

به‌شکلی بدیهی همیشه توقع از مدیران در دوران سختی و دشواری بیش‌تر است، اما متاسفانه و در کمال حیرت به‌نظر می‌رسد در این ایام طولانی و سخت، نه‌تنها طرحی متناسب و ابتکاری قابل‌توجه در کار نبوده است بلکه معدود اقدامات انجام‌شده نیز با توفیق روبه‌رو نشده، و در پیگیری این اقدامات حتی همان توجهات معمول و متعارف گذشته هم وجود نداشته است.

به‌تجربه می‌دانیم در اغلب موارد، همان بودجه‌ی اندک تئاتر، در تقسیم و تخصیص، با تصمیمات غلط مدیران، حیف و میل و سهم ناچیزی از آن نصیب گروه‌ها و هنرمندان تئاتر شده است.

تا کنون تعدادی از همکاران‌مان این سوال را مطرح کرده‌اند؛ که در ایام همه‌گیری کرونا و تعطیلی تئاترها، بودجه‌ی اداره¬ی ‌کلّ هنرهای نمایشی، چقدر بوده و چگونه هزینه و مدیریت شده است؟ اما علی‌رغم طرح شعار شفاف‌سازی، که خوش‌بختانه در این سال‌ها متداول شده، تاکنون و در وقت مناسب و متعارف آن، پاسخی روشن و دقیق از سوی آن اداره¬ی ‌کل ارائه نشده است.

اکنون به‌عنوان انجمن صنفی سراسری کارگردانان تئاتر ایران، علاوه بر تکرار این پرسش، خواستار آن هستیم که اقدامات مبتکرانه و ویژه‌ی اداره¬ی ‌کل هنرهای نمایشی و مجموعه‌ی دولت، و نتایج حاصل از آن‌ها را در تناسب با شرایط تحمیل‌شده بر هنرمندان تئاتر ذکر کنید.

جناب آقای آشنا

تا کی قرار است به‌جای تلاش برای حل مسائل و مشکلات حادّ تئاتر کشور که وظیفه و مسئولیت مستقیم شماست، منتظر پاک شدن خودبه‌خودی و اتفاقی صورت‌مسئله، آن هم با پرداخت هزینه‌هایی ناگزیر و گزاف توسط هنرمندان شریف تئاتر کشور بمانیم!؟

تا کی قرار است خود را از گفت‌وگو و مواجهه با نظرات و پیشنهادات جامعه‌ی تئاتر، دور و محروم نگاه داشته و نسبت به ده‌ها طریق ممکن کمک به وضعیت تئاتر ایران در این شرایط بحرانی، بی‌توجه و بی‌تفاوت باقی بمانیم!؟

هرچند منتظر خلاقیت خارق¬العاده¬ای برای کمک به معیشت جامعه¬ی تئاتر از سوی شما نیستیم، اما به ‌انتظار پاسخی شفاف و دقیق، پیش از پایان کار این دولت می‌مانیم.

 

هیئت مدیره انجمن صنفی سراسری کارگردانان تئاتر ایران

کلیدواژگان


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت متعلق به
انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران
می باشد.

اطلاعات تلفن Rss
انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران



به ما بپیوندید : Aparat Telegram Tiwtter Instagram
Developed by : w w w . d o r w e b . i r